lördag 17 december 2011

286 Panti kommer med ett sopprecept

"Brum Brum Brum, vad jag är hungrig" hördes en ivrig röst säga alldeles i närheten av Alberto. Det var Panti som hade anlänt från Strasbourg i Frankrike. Alberto var glad över att Panti talade Brumspråket, han hade just undrat om vilket språk de skulle brumma på."Har ni någon god och varm soppa, för jag är väldigt väldigt hungrig"! brummade Panti och klappade sig på magen. Både Plask och Alberto hörde hur det ekade inne i Pantis mage. "Har du något bra recept på soppan" undrade Plask. "Jaadå och jag har med mig extra rotsaker som ska vara i" sade Panti. "Jasså, vad är det för rotsaker då?" frågade Plask. "Det är sötpotatis, vanlig potatis, morötter, röda linser, rödlök. Soppan ska spädas med vatten och ha gärna i en kvist basilika också" brummade Panti. "Den där soppan vill jag göra på en gång" sade Alberto. Det låter mycket gott. Det är bara ett problem med den saken" sade Plask, "Det är inte säkert att vi har någon så stor soppkastrull". Nallarna  såg ledsna ut, men Plask brummade då någonting om Lisa Björn så då blev de glada igen. När de kom in på tomten kom en av vaktvargarna emot dem med en jättestor gryta. "Behöver ni den här grytan?" frågade han. "Jaa,"  brummade de alla tre på en gång. "Vi ska göra soppa och då behöver vi en stor gryta". "Det var ju bra att jag inte lämnade den till återbäringen" gläfste vaktvargen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar