fredag 16 december 2011

285 Plums och Alberto kommer hem

Båda nallarna kände sig både frusna och trötta när de åkte hem med brumopeden. Även om de var glada för att de fått låna en snöplog av Blåglittrande nallen, så var de ganska trötta på oljudet som den förde med sig. Det mulnade på i skogen igen och nu kändes det som om det var ett nytt oväder på väg. Nu var de också nästan framme vid tomten och glada i hågen parkerade de brumopeden utanför och stängde av snöplogen samt lufsade in på tomten. Det var alldeles tyst och stilla på tomten inte ens vaktvargarna syntes till. "Brum, brum, brum var är ni?" brummade Plums lite ängsligt. Då slogs dörren upp och ut rusade Plask och tog Plums i famnen "Välkommen hem Plumsen" skrek Plask. "Jag då, jag är väl också viktig" ropade Alberto. "Jovisst ni är viktiga båda två" skrek Plask och kramade om dem båda. Alberto var ovan vid att bli kramad  och han försökte väja sig för Plasks skägg, då han var ovan att kramas med någon som hade skägg. Plask hade nyss fått ett mobilsamtal av Blåglittrande Nallen som berättade att båda nallarna var på väg hem och att de övernattat i hans koja. "Har du med dig äggen hem?" frågade Plask nu. "Javisst har jag det, nu går jag in och gräddar pannkakor" brummade Plums. "Jag vill ha choklad att dricka, får jag det?" undrade Alberto. "Javisst får du det och sedan får du följa med mig och ta emot Panti som kommer från Strasbourg idag. "Ja nu har ni pratat och brummat så mycket om denna Panti så nu undrar jag hur han är! sade Alberto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar