onsdag 25 december 2013

546 Plask och Plums bestämmer sig för att klaga till Nallenämnden

Plask och Plums bestämde sig för att klaga till Nallenämnden om att de tyckte att det inte var snällt alls av Lisa Björn att de måste ligga så trångt och de frågade för säkerhets skull Nalle Aprikos om han trodde att det skulle bli någon ändring snart. Nalle Aprikos skakade nekande på huvudet och sade att det bara skulle bli ändring när de flyttade till den nya bostaden och att det nu bara skulle dröja ett par veckor dit. "Vet du någonting om hur vi får det där?" frågade Plums och Plask Nalle Aprikos. "Jag vet att det till en början inte blir någon soffa i vardagsrummet utan bara två fåtöljer och sex av de nya stolarna som köptes år 2011. Lisa Björn vill börja sitt lägenhetsliv utan soffor för hon vet inte hur hon ska möblera vardagsrummet. "Vi bryr oss inte om vardagsrummet alls, vi vill sitta i köket precis som förut brummade Plask och Plums på en gång" Aprikos harklade sig och sedan brummade han att han inte alls visste vad det var för kök de skulle flytta till. Nu hördes Tangonallen brumma högljutt "jag hoppas att det blir musik igen för jag har inte hört någon på länge nu" Musiknallen tog en truddelutt på sitt munspel och genast såg Tangonallen gladare ut. "Kanske ska jag gå och hämta min fåtölj i lekstugan" utbrast Tangonallen så jag åtminstone får det skönt och bekvämt när jag flyttar. "Vi måste naturligtvis samlas allesammans och brumma om hur vi vill ha det på nästa ställe och Lillemornallen måste ju förstås få plats i nya gardinbalkongen och alla smånallar med. Nu blev det ett väldigt brummande så att Alberto slog för öronen och bad alla de andra nallarna brumma lite tystare för han ville inte få huvudvärk. Panti brumskrek "jag vill ut och åka brummokopter. "Skrika och tjata lönar sig inte alls Panti" sade nallen Aprikos till honom strängt. Panti blev alldeles tyst och för en stund hördes bara ett svagt brummande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar