tisdag 31 december 2013

463 Plums är trött och vill gå och lägga sig men Plask säger att än är det för tidigt att lägga sig

Det är väl inget konstigt att man blir trött på kvällen och vill gå och lägga sig brummade Plums till Plask. Du vet ju att helst skulle jag vilja gå och lägga mig i en gardinbalkong men nu finns det ingen alls ty Lisa Brum har slängt alla gardinbalkonger och de finns bara kvar som fotografier och jag kan ju inte gå och lägga mig i ett fotografi istället, pustade Plums klagande. Sedan tillade han tveksamt "jag hoppas verkligen att Lisa Brum kommer ihåg hur man gör gardinbalkonger för jag vill faktiskt kunna sitta i en gardinbalkong någon gång som alla andra nallar hemma hos oss och inte bara sitta i en träskål på köksbordet." Nu knuffade Plask honom lite lätt i sidan, hördu du, jag brukar ju sitta bredvid dig på köksbordet, du sitter aldrig ensam och dessutom brukar Panti som kommer från Strasbourg sitta bredvid oss och berätta om alla sina äventyr han brukade göra med sin syster i Strasbourg.tänk dig för hur du uttrycker dig! Plums slickade sig om nosen och såg lite generad ut, hade han verkligen jämrat sig så mycket och hade han glömt allt roligt han och Plask brukade sitta och viska till varandra när de inte ville att de andra nallarna skulle förstå vad de sade. Plums bestämde sig för att inte klaga alls utan bara och sitta och tänka en stund, kanske gick tiden fortare då, vem visste det. kanske kunde han gå och lägga sig och sova en liten stund när Plask tittade åt ett annat håll
Plums andades in djupt och var sedan tyst en lång lång stund. Vad roligt det skulle bli att bjuda Monchichi och Mommo till sig i den nya lägenheten sedan. Plums kände sig uppmuntrad bara av att tänka på det. Snart var det det rätta datumet när flytten skulle äga rum och vem vet Lisa Brum kanske tog med sig Plums och Plask först av alla nallar så att de först fick komma till lägenheten! Mm det tålde att tänka på. Plums sov nästan nu bara av att tänka på det. God natt och Gott Slut alla läsare tänkte han och Gott Nytt År på er så ses vi nästa år och gör nya äventyr igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar