lördag 28 december 2013

460 Plums får en idé om att lufsa iväg och gömma sig en stund


Plums smög iväg sent på kvällen när han såg att det var mörkt i rummet där de var placerade och han hörde att Plask hade somnat för det kom små visslingar från Plasks nos när han andades ut och sov
Plums åkte kana nerför bokhyllan och funderade en kort stund på om han skulle se efter om det fanns någon nalle någonstans som kanske var kvarglömd. Han lufsade in i kartongrummet och tittade "joo där satt en nalle som han aldrig sett förr "förlåt vad är du för sorts nalle? brummade han och såg att nallen var gul och saknade ögon. "jag är den bortglömda nallen Lådi jag" suckade nallen långsamt till svar. "Hur vet du att du är bortglömd?" frågade Plums. Lådi svarade eftertänksamt " joo för när Aras fick en ny nalle Nalle Brun då glömde hon mig helt och hållet och jag fick ligga högt uppe på en hylla och hon glömde bort mig helt och hållet" Plums tyckte att det lät förskräckligt glömma bort nalle så gör man väl inte, Aras fick så mycket annat att intressera sig för så hon fick ingen tid över men kanske får jag komma hem till Aras nu i samband med att vi alla nallar flyttar härifrån. Plums brummade genast att han ville hjälpa Lådi att komma hem till Aras men han visste inte om Aras hade plats för Lådi och erbjöd därför Lådi att följa med honom själv i flytten. Lådi tog tacksamt emot erbjudandet och brummade att han gärna följde med Plums och Plask till deras nya boende. Brum brum då är den saken avgjord. Nu går jag tillbaka till min plats bredvid Plask och sover. Han vinkade med tassen till Lådi och lufsade iväg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar