onsdag 26 oktober 2011

238 Nallar på äventyr i snön

Nallarna som åkte i släden som drogs av älgarna frös inte, men hann heller inte se någonting från naturen då snön hela tiden virvlade omkring dem. De valde till slut att trycka sig tillsammans för att hålla värmen. Så småningom mattades deras fart av då snön inte längre var så lätt att springa igenom. Älgarna lyckades hitta tillbaka till tomten igen. Svårare blev det för nallarna som åkte i släden som drevs av näsbjörnen. Han var inte van vid snön och han pustade och stånkade ju mer snö som kom. GPS visade vägen för honom och han försökte följa den så gott han kunde. Uppe i ett träd låg en finsk järv och lurade. Han bad dem om att ta med sig honom i släden för han hade tappat bort sina kamrater. "Ja, men då får Du inte äta upp oss" brummade Panti till honom. "Neej då, jag ska aldrig äta nallar mer" kved järven så ynkligt. I släden fanns det ingen plats för järven men han fick springa bredvid näsbjörnen istället och det hade han ingenting emot. Ett väldigt snöberg tornade upp sig framför nallarna. Ut ur berget tittade en Snönalle fram, han tittade förvånad på näsbjörnen och frågade honom "Vad är du för en?" "Jag är en näsbjörn från Argentina och jag är ute i världen och ser mig om" svarade näsbjörnen kavat. "Vill inte du och dina kamrater komma in till mig och dricka gott te?". "Visst kan vi göra det" svarade näsbjörnen genast och körde in släden i Snönallens Slädbod. Nallarna och järven lufsade ini Snöberget till Snönallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar