måndag 5 september 2011

188 Plask och Plums planerar en resa till Schweiz

"Det börjar bli dags att göra en långresa igen" brummade Plask till Plums en dag hemma. "Menar du att bara du och jag ska resa bort?" frågade Plums lite förvånad. "Ja, för här hemma kanske nallarna går i idé och jag vill  inte gå och lägga mig och sova bort halva livet när det finns så mycket annat att göra och upptäcka " svarade Plask med eftertryck. "Har du något förslag om vart vi ska resa?" frågade Plums då. "Vi kan kanske resa till Schweiz och alperna där" funderade Plask fundersamt. "Tror du att det finns nallar där som vi kan brumma med?" frågade Plums. "Jag mejlar till Schweiz och hör efter, för sedan måste vi ju ordna med brummaskinsbiljetter om vi inte ska åka tåg dit" brummade Plask bestämt. "Det skulle vara roligt att åka tåg dit" sade Plums drömmande. "Då gör vi det, vi kan ju flyga hem om vi känner för det" svarade Plask med eftertryck. "Jag går och mejlar dem med en gång". Plask lufsade ini stugan och satte på datorn. Han mejlade till Schweisiska Nalleförbundet för att dels höra om de var vakna på vintern och dels för att höra sig för om de hade några billiga boenden. Det skulle bli spännande det här och han hoppades att de ville svara ganska snart. Det var ett mejl från Tangonallen på datorn som undrade om de skulle ut och resa snart, för då ville han gärna göra sällskap med dem eller om de kunde träffas någonstans i Europa. Plask blev jätteglad, han ville gärna träffa Tangonallen snart igen. Åh, det här skulle han berätta för Plums med en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar