söndag 5 maj 2013

525 Tangonallens funderingar om sin födelsedag!

Tangonallen sträckte ut sig i sin fulla längd och brummade för sig själv "jag undrar jag om någon kommer ihåg mig, imorgon fyller jag år och jag åker tidigt om morgonen till mina vänner i Paris och tänk om de inte vet att jag från och med imorgon är ett helt år älde än vad jag varit tidigare. Tangonallen torkade sig om nosen och brummade för sig själv "jag kanske måste bjuda mina vänner på något också eftersom jag fyller år jag bjuder på honungssaft och honungskakor. Bara jag kom ihåg att tala om för mina vänner vilket hotell jag bor på
Tangonallen torkade en tår som rann nerför hans nos. Han var inte ledsen men han ville att hans vänner fortfarande skulle komma ihåg honom Han undrade om hans syster Boni kom ihåg honom och hans storasysterTangonallen ville också veta om hans vänner Plums och Plask kom ihåg honom. Det var nog bäst att mejla dem och säga att de var välkomna på födelsedagskalas i lekstugan idag för imorgon var han ju inte här längre så han beslöt sig för att genast skriva till dem att de var så välkomna i lekstugan idag på kaffe och bullar. I Paris imorgon väntade andra vänner och andra äventyr. Tangonallen skyndade sig till datorn och mejlade med en gång. Till sin glädje såg han att han hade fått ett mejl ifrån Plums och Plask. Han läste högt och långsamt. Vi kommer till lekstugan idag och dricker kaffe med dig. Plums har bakat goda bullar som han tar med sig. Du fyller ju år imorgon så vi säger Grattis till dig idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar