torsdag 15 augusti 2013

542 DamDam och Dariella frågar efter morfar Sabbas hemliga snö

DamDam och Dariella ville så gärna veta var Morfar Sabba gömt sin hemliga snö någonstans och Morfar Sabba ser hemlighetsfull. "Du kan väl viska om du inte vill säga det högt bara till mig" säger Dariella med låg röst. Morfar ser bara hemlighetsfull ut och skakar nekande på huvudet. "Det är inte så lätt förstår du att mitt i sommaren eller på sensommaren ha hemlig snö någonstans och att ha den ifred, om jag talar om det nu då är den ju inte hemlig längre och därför tänker inte jag tala om det riktigt än utan jag lovar att tala om det innan du åker tillbaka till England igen" svarade Morfar Sabba med låg röst. Mormor kom och sade att nu måste de hitta på vad de skulle göra idag. "Kan vi åka till Södertälje och gå på Tom Tit? undrade Dariella. "Jag vill till Torekällberget och stångas med geten" sade DamDAm. Mormor tyckte att de skulle vara ute och leka och att man kunde gå till Tom Tit när det var sämre väder, Morfar Sabba tyckte likadant dessutom var han rädd om sin hemliga snö som han ville ha för sig själv ett slag till så de åkte allesammans till Fullersta och såg sig omkring där en stund. Dariella knuffade lite lätt på sin mormor och undrade om hon skulle göra pannkakor idag. Det var ju torsdag och då skulle det vara pannkakor till mat. "MHM " svarade mormor hon var inte riktigt säker på om hon hade ägg hemma. "Då får vi köpa ägg" sade DamDam och såg glad ut "pannkakor och glass MHMbrum".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar