torsdag 14 mars 2013

523 Apan Nosig blir trött och vill sova

Apan Nosig sträckte ut sig framför Tangobjörnens fötter. "Vad är du för en?" undrade han. "Jag är apan Nosig och jag skulle egentligen bekanta mig med dig men jag blev så trött av att gå upp på övervåningen så jag tänker sova här istället en stund så kanske du och jag kan pratas vid senare" utbrast apan Nosig och sträckte på sig, sedan hördes ingenting mer ifrån honom än djupa snarkningar . "Brum Brum" brummade Tangobjörnen tyst för sig själv sedan fortsatte han halvhögt med att säga "vilka konstiga björnar det finns nuförtiden, björnar som ser ut som apor, då är det väl lika bra att vara apa från början och vara apa hela tiden och inte låtsas vara något annat. Det enda som hördes vid Tangonallens fötter nu var lätta snarkningar från apan nosig. Tangonallen suckade djupt och utbrast sedan halvhögt "ja se ungdomen nuförtiden de somnar ju innan de pratat färdigt och inte verkar den här nallen apan Nosig kunna brumma heller! Han måste bestämt gå i Brumskolan och lära sig brumma ordentligt. Panti kom lufsande och brummade till Tangonallen "Han är ingen nalle alls han är en rolig apa som gör en massa apkonster hela tiden" Panti brummade högt och satte sig bredvid Tangonallen. "Kanske kan han gå i brumskola hos dig Tangonalle?. Jag har hört att du sjunger i kör och har en mycket vacker röst. När du bodde i Sverige för länge sedan var du med i en kyrkokör har jag hört talas om, visst är det sant. Tangonallen nickade på huvudet och brummade "ja men det var för länge sedan och om det vet du knappast någonting. Panti vinkade ajö till Tangonallen och lufsade iväg för att leta upp Alberto och fråga honom om han träffat apan Nosig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar